01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

g swietokrzyskie 2bW dniach 15 - 16 maja 2017 r. klasa 2b wraz z wychowawczynią - panią Martyną Kaczmarską i panią Barbarą Jurczyk, wybrała się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie, by poznać tamtejsze okolice i zobaczyć unikalne zabytki przyrodnicze  i historyczne.
W poniedziałek, ok. godziny 7:00, ruszyliśmy autokarem, na którego pokładzie powitała nas pani pilot. W trakcie wyjazdu, prezentowała nam ona wszystkie atrakcje turystyczne. Pierwszym punktem wycieczki było oglądanie najstarszego polskiego drzewa – Dąb Bartek, bo o nim mowa, liczy prawie 700 lat. W pionie utrzymują go metalowe podpory, co nie odbiera mu dostojności i majestatu.
Dalej autokar przewiózł nas do Zamku w Chęcinach. Prowadziła do niego ścieżka, wzdłuż której stały drewniane rzeźby polskich władców zasłużonych dla twierdzy. Zwiedzaliśmy wszystkie zakamarki zamku: byliśmy na wieżach, w piwnicy, na placu. Braliśmy też udział w tańcach z epoki. Potem udaliśmy się na Święty Krzyż szlakiem biegnącym wzdłuż drogi krzyżowej. Na szczycie znajdowało się niezwykłe świątynia – Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. Dotarliśmy do niego akurat na godzinę 15:00, więc wzięliśmy udział w odbywającej się wówczas Koronce do Miłosierdzia Bożego. Wreszcie nadszedł czas, by udać się do gospodarstwa agroturystycznego. Rozlokowaliśmy się w pokojach i mieliśmy trochę czasu dla siebie. Mogliśmy korzystać z uroków majowej łąki pełnej mleczy, bujać się na huśtawce, grać w piłkę lub skakać na trampolinie. Potem była obiadokolacja, a wieczorem rozpaliliśmy ognisko. Następnego dnia po śniadaniu ruszyliśmy do Ujazdu. Gdzie znajdują się monumentalne ruiny Zamku Krzyżtopór. Po zwiedzeniu Krzyżtoporu, udaliśmy się do unikatowej kopalni neolitycznej w Krzemionkach Opatowskich, gdzie wydobywa się piękny minerał używany w jubilerstwie – krzemień pasiasty. Mieliśmy możliwość zobaczyć nienaruszone wnętrze kopalni prehistorycznej oraz rekonstrukcję osady z tego okresu.
Po tych wszystkich atrakcjach nadeszła pora, by wracać do domu. Do Warszawy dojechaliśmy około 18:30. Wszyscy byli bardzo zmęczeni, ale zadowoleni. Zwiedziliśmy mnóstwo ciekawych miejsc i spędziliśmy razem wyjątkowy czas. Najlepiej zapamiętam zwiedzanie Zamku Krzyżtopór i wędrówkę na Święty Krzyż. To były niesamowite przeżycia.