01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

Dnia 4 września odbyło się w naszej szkole uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. O godz. 10.00 spotkali się gimnazjaliści, natomiast o godz. 16.00 szkoła podstawowa. Pierwszy dzień roku szkolnego, jak zazwyczaj, rozpoczęliśmy Mszą Świętą celebrowaną przez Księdza Dyrektora, na której zebrali się uczniowie, rodzice oraz dyrekcja, nauczyciele i pracownicy szkoły. Uroczysty charakter liturgii został podkreślony przez obecność sztandaru szkolnego, oprawę muzyczną zespołu Kefas oraz liczną asystę ministrancką. Wierząc, że bez bożej pomocy nic uczynić nie możemy, z gorliwością i ufnością cała wspólnota powierzała nowy rok szkolny Panu Bogu.
Po uroczystej Mszy św., Pani dyrektor, powitała wszystkich nauczycieli, pracowników, uczniów i rodziców. Przedstawiła nauczycieli i pracowników szkoły, a także przekazała kilka informacji na temat organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2017/2018.
Następnie klasy udały się na spotkania z wychowawcami. Przywitaliśmy się wszyscy z radością, ze smutkiem żegnając wakacje. Pełni nowych sił, motywacji i nadziei na sukcesy rozpoczynamy nowy rok szkolny.

Dnia 14.09.2017 r. klasa 2c wybrała się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Miejsce to powstało, aby oddać hołd ludziom walczącym i tym, którzy poświęcili swoje życie za ojczyznę.
Po przekroczeniu progu muzeum, zaczęliśmy się poruszać w scenerii  z lat II wojny światowej. Chodziliśmy po granitowym bruku, wśród murów pokrytych dziurami po pociskach i emblematami Polski Walczącej. Wytyczona trasa wycieczki po muzeum przedstawiała wydarzenia w sposób chronologiczny i prowadziła przez poszczególne sale tematyczne. Od samego wejścia  słychać było dziecięce piosenki dotyczące tematyki powstańczej. Na parterze zwiedziliśmy między innymi salę „Telefony”, potem przeszliśmy przez salę „Okupacja”, w której ekspozycja poświęcona jest codziennemu życiu w okupowanej stolicy. Na ścianach obejrzeliśmy plakaty z okresu poprzedzającego wybuch wojny i okresu okupacji w Generalnym Gubernatorstwie.
W sali „Drukarnia” obejrzeliśmy maszyny drukarskie z lat 20-tych XX wieku, które były wykorzystywane przez podziemne drukarnie oraz oryginalne egzemplarze prasy i książek wydawanych w Warszawie w czasie konspiracji.
Duże wrażenie na wielu z nas zrobił stalowy monument, który przecina wszystkie poziomy ekspozycji. Jego ściany pokrywają daty kolejnych dni powstania i ślady po pociskach. Dobiegające z niego brzmienie bijącego serca – symbolizuje życie Warszawy w 1944 roku.
Na kolejny poziom ekspozycji wjechaliśmy windą, na której umieszczona została kolekcja powstańczych opasek, zakładanych na rękę w pierwszym dniu powstania. Jest wśród nich, oznaczona numerem jeden, opaska dowódcy Powstania Warszawskiego, gen. Antoniego Chruściela o pseudonimie „Monter”.
Innym ciekawym obiektem w tym muzeum jest mini kino. Obejrzeliśmy w nim rekonstrukcję filmu z lotu samolotu Liberator nad płonącą Warszawą.
Pod koniec wycieczki, czekała nas największa niespodzianka – przejście kanałem. Przed wejściem do niego obejrzeliśmy mapę pokazującą przebieg tras kanałowych w stolicy, zdjęcia przewodników kanałowych oraz latarki, których używali powstańcy. W kanale było ciemno, co pozwoliło nam wczuć się w przeżycia powstańców, którzy ewakuowali się taką drogą pod płonącym miastem.
Z wycieczki do Muzeum Powstania Warszawskiego, wróciliśmy pełni refleksji i zadumy. Była to prawdziwa, żywa lekcja historii, która pozostanie w naszej pamięci na długo.

W dniu 15.09.2017 r. klasa IIIa wraz z wychowawcą - panem Rafałem Rosą wzięła udział w warsztatach odbywających się w Muzeum Powstania Warszawskiego. Tematem przewodnim była "Chronologia Powstania Warszawskiego". Z zaciekawieniem słuchaliśmy opisów wydarzeń, które miały miejsce podczas tych strasznych dni. Po krótkim oprowadzeniu po ekspozycji, wzbogaceni o nową wiedzę opuściliśmy gmach muzeum. Warsztaty wzbudziły wiele emocji, dały także początek licznym dyskusjom. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś odwiedzimy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdyż temat ten szczególnie nas zainteresował.

s szkolyDnia 27 września 2017 r. obchodziliśmy Święto Katolickiego Zespołu Edukacyjnego im. Księdza Piotra Skargi. Kolejny raz upamiętniliśmy rocznicę jej powstania i nadania jej imienia wielkiego polskiego kaznodziei. Jak co roku uroczystość rozpoczęła się Mszą Świętą, tym razem koncelebrowaną przez Ks. Zdzisława Rogozińskiego z parafii p.w. Dobrego Pasterza na Woli. Oprawę muzyczną eucharystii przygotował zespół muzyczny „Kefas” pod kierunkiem p. Barbary Jurczyk. Tego dnia odbyło się również ślubowanie klas pierwszych Katolickiej Szkoły Podstawowej. Przyrzeczenie, które zostało złożone wobec Pana Boga, dyrekcji, grona pedagogicznego, rodziców oraz innych gości miało olbrzymią wartość. Kolejnym bardzo ważnym elementem uroczystości było złożenie kwiatów pod pomnikiem naszego patrona Ks. Piotra Skargi.
Kolejnym elementem świętowania była doniosła uroczystość w sali gimnastycznej. Było to wręczenie zaświadczeń awansu zawodowego oraz nagród dla nauczycieli. Ks. Dyrektor Sylwester Jeż wręczył także stypendia naukowe uczniom klas 4-6 i gimnazjalistom. Gromkie brawa i gratulacje wprowadziły nas w nastrój dalszej części obchodów. Uczniowie klas siódmych oraz czwartych otrzymali przypinki potwierdzające ich przynależność do projektu pt.: „Mały patriota”. Uczniowie wyrazili chęć podjęcia się zobowiązań płynących z przynależności do projektu zakładającego całoroczną pracę w zdobywaniu sprawności rozwijających poczucie patriotyzmu.
Następnie wszyscy zebrani udali się na poczęstunek. Czekamy z niecierpliwością na kolejny wspaniały rok funkcjonowania naszej szkoły.

p noznaUczniowie naszego gimnazjum wzięli udział w Mistrzostwach Dzielnicy Wola w piłce nożnej. Zajęliśmy 3 miejsce w grupie wygrywając 2 z 4 meczy.
Życzymy dalszych sukcesów w kolejnych zawodach sportowych.

 

 

W dniu 29 września 2017 roku pięć osób z klasy IIIa wzięło udział w międzyszkolnej grze miejskiej pt. "Powstańcze Ślady" zorganizowanej przez Katolickie Liceum "Archutowski" przy współudziale Oddziału Towarzystwa Opieki nad Zabytkami. Gra rozpoczęła się o 10:00. Jako reprezentacja gimnazjum pod opieką pana Rafała Rosy musieliśmy odnaleźć historyczne miejsca na Starówce związane z Powstaniem Warszawskim. Zadania były niezwykle różnorodne: od opisywania zabytków aż po przeprowadzanie ulicznej sondy. Nasza grupa mimo początkowych trudności zaliczyła wszystkie punkty na trasie. W trakcie gry jedna osoba z naszej grupy pełniła ciekawą funkcję; gdy tylko zatrzymywaliśmy się pod pomnikiem czy tablicą pamiątkową, wyznaczony uczeń wyjmował aparat i dokumentował wszystkie nasze poczynania, co też podlegało ocenie. Punktem docelowym, miejscem zbiórki był Kopiec Powstania Warszawskiego na Czerniakowie pod który dotarliśmy punktualnie o 14:00. Wyczerpani, ale zadowoleni wdrapaliśmy się na szczyt, po czym zapaliliśmy znicz pod symbolem Polski Walczącej. Dowiedzieliśmy się, że wyniki gry będą ujawnione w pierwszym tygodniu października. Wszyscy zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie, a następnie pożegnaliśmy i rozeszliśmy się do domów. Gra miejska "Powstańcze Ślady" była wspaniałym doświadczeniem, dzięki któremu mogliśmy poszerzyć swoją wiedzę oraz oddać hołd Polakom, którzy zginęli podczas Powstania Warszawskiego.

Dnia 30 września klasa 3b wraz ze swoją wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską odwiedziła Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie. Młodzież miała okazję zapoznać się ze stałą ekspozycją muzeum, prezentowaną w przestronnym gmachu instytucji. Przepiękna kamienica przy ul. Kredytowej skrywa w swoich wnętrzach niezwykle ciekawe zbiory. Uczniowie szczególnie zainteresowali się wystawą pt. „Biblia Pauperum - Sztuka Ubogich i Wykluczonych”, na której zgromadzono szereg zabytków ludowych, prezentujących sceny biblijne w postaci rzeźb, płaskorzeźb, malowideł, które zgromadzone w kościołach, miały pomóc zrozumieć przekazy zawarte w Piśmie Świętym. Narracja tejże wystawy traktuje o chłopskiej interpretacji Biblii i ludowego pojmowania świata. Oprócz tego, młodzież miała okazję zobaczyć także obiekty związane z czasem świątecznym: stroje, obrazy, rzeźby, świąteczne dekoracje i rekwizyty. Wprowadzeniem do wystawy jest unikatowa w skali europejskiej kolekcja makiet tańców ludowych, a jej rozwinięciem kolekcja wycinanek, pisanek, ozdób choinkowych i rekwizytów karnawałowych, będących odzwierciedleniem ludowej plastyki. Uczniowie dzięki zapoznaniu się ze zbiorami muzeum, mieli szansę uświadomić sobie, jak ważną rolą w budowaniu tożsamości narodowej i patriotyzmu, jest znajomość swoich korzeni i przeszłości. Ludowość, do której nawiązywano w kulturze na przestrzeni epok, dała podłoże także dzisiejszej obyczajowości i obrzędowości.

5 października 2017 r. klasa 2a miała okazję obejrzeć musical „Piotruś Pan” w teatrze Buffo. Pomimo tematu, który mógłby nasuwać obawę znudzenia u nastolatków przedstawienie wywarło na naszych uczniach ogromne wrażenie.
Po 15 latach  nieobecności na scenie Janusz Józefowicz zdecydował się wznowić musical "Piotruś Pan" z librettem Jeremiego Przybory. Musical ‶Piotruś Pan” to cudowna opowieść o nie chcącym dorosnąć chłopcu, troszkę awanturniku, troszkę samotniku, który dowodząc Zagubionymi Chłopcami na pięknej wyspie Niebywalencji podgląda syreny, przekomarza się z gwiazdami, tańczy na Indiańskim Święcie i na każdym kroku drażni nie bardzo trzeźwych piratów.
Ten spektakl nie  pozwala się widzowi nudzić. Inscenizacja w Studio Buffo została zrealizowana z pomysłem i rozmachem. Scena jest mała, ale udało się na niej zrobić widowisko na wysokim poziomie. Zachwyca scenografia Andrzeja Worona,  nieziemskie kostiumy i poczynania iście kaskaderskie. Co ciekawe, główne role w spektaklu grają 9-cio i 11-to latkowie, którym towarzyszy siedmioro rówieśników i pies. Ponadto uwagę przyciąga  niesamowita choreografia, która dorównuje West Endowskim produkcjom. Tym, co wyróżnia ten musical od innych produkcji, jest jego język. Język Mistrza Jeremiego Przybory - pełen pięknych metafor i przewrotnego, inteligentnego humoru.
Dlatego zarówno uczniowie 2a jak i tez Panie sprawujące nad nimi opiekę - Pani Lenart oraz Suchocka byli oczarowani tym przedstawieniem i wszystkim go gorąco polecają.

2b kampinosDnia 10.10.2017 r. klasa IIb pojechała na wycieczkę do Kampinoskiego Parku Narodowego. Celem naszego wyjazdu było przede wszystkim poszerzenie więzi (poprzez różne gry zespołowe), jednakże nauczyliśmy się też podstaw pierwszej pomocy, strzelania z łuku czy rozpalania ogniska za pomocą krzesiwa. Mogliśmy zwiedzić również teren Parku przy tzw. "Granicy", wykonując paręnaście zadań przygotowanych przez organizatorów. Jako poczęstunek przyrządziliśmy sobie grzanki lub kiełbaski. Wycieczka zakończyła się około godziny 17. Dziękujemy P.Zamolskiej i P.Manitius za organizacje i opiekę.

12.10.2017 r. klasa 2d poszła na wycieczkę do domu zagadek (escape room). Polegało to na tym, że każda z grup została zamknięta w pokoju tematycznym: Pegazus, Świat gry, Polana, Rajska Wyspa. Aby się wydostać trzeba było rozwiązać wiele, czasem nie łatwych łamigłówek wymagających pracy zespołowej. Wychodząc z pokoi każdy czuł euforię z powodu tego,  że nie jemu samemu się udało, lecz całej grupie. Myślę że ta wycieczka zintegrowała naszą klasę jeszcze bardziej, a do tego wspaniałego miejsca wrócimy jeszcze raz :)

Bartek Zawiska 2d

d nauczyciela12 października klasa 2a pod kierunkiem wychowawczyni Pani Magdaleny Lenart oraz Pań Marii Suchockiej i Martyny Kaczmarskiej przygotowała apel upamiętniający Święto Komisji Edukacji Narodowej. Przedstawienie miało na celu przybliżyć historię edukacji w Polsce, stąd na scenie pojawiły się czołowe postaci związane z krzewieniem polskiej nauki: między innymi król Kazimierz Wielki oraz Stanisław August. Dzięki profesjonalnie odegranym przez uczniów scenkom mogliśmy się przenieść w czasy szkoły średniowiecznej, być gośćmi obiadów czwartkowych, zobaczyć zmagania Polaków pod zaborami (Września 1901) jak też w szkole PRL-u. Całości dopełniła prezentacja multimedialna będąca tłem do komentarza historycznego przybliżonego przez narratorów. Inscenizacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Faktycznie uczniowie 2a przygotowali ją profesjonalnie. Wierszowana forma, stroje z epok i dobra gra aktorska sprawiły, że 45 minut nie dłużyło się nikomu. Całości dopełniły życzenia i kwiaty dla Dyrekcji oraz naszych niezastąpionych nauczycieli.

vincentDnia 12 października klasa 3b wraz z wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską miała przyjemność uczestniczyć w projekcji filmu „Twój Vincent” w Kinie Atlantic. Ta polsko - brytyjska produkcja w reżyserii Doroty Kobieli i Hugh Welchmana dotyczyła życia i twórczości Vincenta van Gogha oraz, co najważniejsze, przyczyny jego nagłej i wciąż niewyjaśnionej śmierci.
Akcja filmu toczy się we francuskim miasteczku Auvers, gdzie mieszkał i tworzył artysta w ostatnich latach swojego życia. Syn znajomego Vincenta jedzie do tego miejsca, gdyż chce przekazać list do brata malarza- Theo. Jednak w trakcie podróży dowiaduje się on, że mężczyzna nie żyje od kilku miesięcy. Cała ta sprawa nie daje mu spokoju, więc postanawia ruszyć śladami malarza i znaleźć osobę, której będzie mógł przekazać ostatnią wiadomość od van Gogha. W miejscowości Auvers rozmawia z mieszkańcami, którzy mieli styczność z artystą. Dowiaduje się od nich, że Vincent był raczej nieśmiałą i wycofaną z życia społecznego osobą. Malował on obrazy, najczęściej portrety i pejzaże, jednak nie było wielu zainteresowanych kupnem tych arcydzieł. Pewnego ranka malarz przychodzi do gospody, w której aktualnie pomieszkiwał z głęboką rano postrzałową w brzuchu, z powodu, której umiera kilka dni później. Lokalni mieszkańcy tworzą wiele domysłów, znajomy lekarz bada go jednak nikt nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić, co stało się tej pamiętnej nocy.
Ogromnym walorem tego filmu jest stworzenie każdej klatki na bazie obrazów van Gogha. Daje to niesamowity efekty i sprawia, że cała produkcja jest ściśle z nim związana. Stworzenie tego dzieła filmowego wymagało ogromnego nakładu pracy, do jego powstania przyczyniło się wielu najznamienitszych artystów. Całokształt oddaje charakter i ponadczasowy sposób malowania Vincenta. Jest również doskonałym przykładem na to, jak trudne jest życie niedocenianego artysty i tu warto wspomnieć o tym, że życia Vincenta został sprzedany tylko jeden obraz i to za niewielką sumę, a obecnie jego dzieła są warte fortunę, a niektóre nawet noszą miano bezcennych.

british councilDnia 16.10.2017 r. grupa 15 uczniów z klas IIIa i IIIb wraz z nauczycielką, p. Beatą Manitius udała się na warsztaty do British Council. Byli to uczniowie, którzy w maju 2018 roku podejdą do egzaminu First Certificate in English - First for Schools, który zaświadcza o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wg międzynarodowej skali CEFR.
Na spotkaniu w British Council przedstawione zostały szczegóły dotyczące egzaminu FCE, jego układu, rodzaju zadań, czasu trwania poszczególnych części. Uczestnicy mieli również możliwość rozwiązywania zadań egzaminacyjnych wraz z ich sprawdzeniem. Mogli rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące czekającego ich egzaminu.

2 korony25.10. 2017 r. klasa IIIc wraz z wychowawcami p. Anną Kędzierską i p. Kamilem Słomianym wybrała się do kina  na film o "Dwie Korony". Opowiada on o życiu, drodze powołania i świętości o. Maksymiliana Marii Kolbego. Z seansu dowiedzieliśmy się więcej o tym polskim świętym, zwłaszcza o jego chęci przybliżenia wszystkim ludziom Niepokalanej oraz podróży misyjnej do Japonii. Po filmie przyszedł czas na integrację. W tym celu wybraliśmy się na kręgle. Był to bardzo radosny czas, który na pewno zostanie nam na długo w pamięci.

Dnia 7.11.2017 r. uczniowie klasy 2c, wraz z wychowawcą wybrali się do Muzeum Historii Polski (obecna siedziba muzeum mieści się przy ul. Mokotowskiej) na lekcję okolicznościową z okazji Święta Niepodległości.
Lekcja była połączona z prezentacją filmu zrealizowanego dla MHP przez Zofię Kunert p.t. „Przystanek Niepodległość” oraz poprzedzona wykładem o najważniejszych wydarzeniach polskiej drogi do niepodległości. Każda z trzech części filmu dotyczyła różnych aspektów powstania niepodległego państwa: sytuacji międzynarodowej, pierwszych aktów prawnych, budowy granic II Rzeczypospolitej. Uczniowie w trakcie filmu uzupełniali kartę pracy, odpowiadali na pytania, dyskutowali. Lekcja trwała blisko 90 minut. Po zakończeniu lekcji, pani Zofia pokazała uczniom pieczątki, jakie stosowano w okresie międzywojennym, po czym uczniowie, samodzielnie mogli oznaczyć nimi swoje prace.

t polonia 3bDnia 14 listopada 2017 r. klasa 3b wybrała się wraz ze swoją wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską i p. Krzysztofem Wrzołkiem do Teatru Polonia na spektakl pt. „Alicja po drugiej stronie lustra”. Sztuka opierała się na znanej kontynuacji powieści L. Carrolla pt. „Alicja w Krainie Czarów”. Pozornie historia ta wydaje się być baśnią skierowaną przede wszystkim do dzieci, jednak w istocie jest swego rodzaju powiastką filozoficzną, zadającą pytania o sens ludzkiej egzystencji i poszukiwanie własnej tożsamości. Stara się znaleźć odpowiedzi na pytania „Kim jestem?”, „Co oznaczam?”, „Jakie miejsce zajmuję we wszechświecie?”, „Co znaczy moje imię?”, „Dlaczego to, co nienazwane nie istnieje?”. Oszczędna, ale efektowna scenografia, bazująca na motywie szachownicy, wspaniałe kostiumy wykonane przez artystów lalkarzy, liryczno – elektroniczna muzyka współczesna i świetna gra aktorska sprawiły, iż spektakl ten był podróżą w głąb świadomości Alicji, a także onirycznego świata z pogranicza snu i jawy. Bardzo metaforyczna interpretacja utworu zmusza do refleksji. Gorąco polecamy ten spektakl.

Dnia 17 listopada bieżącego roku, klasa 2c wraz z wychowawcą – Agnieszką Bilską oraz p. Kamilem Słomianym wybrała się na wycieczkę do Lublina. W planie wycieczki było zwiedzanie Majdanka oraz Starego Miasta w Lublinie.
Pierwszym punktem naszej wycieczki był Majdanek- niemiecki obóz koncentracyjny i ośrodek masowej zagłady Żydów funkcjonujący w latach II wojny światowej. Wszyscy z zapartym tchem słuchali pani przewodniczki, która oprowadziła nas oraz opowiedziała nam poruszającą historię związaną z tym miejscem. Na początku pokazała nam komory gazowe, w których stosowane były granulki cyklonu B. Wywołał on śmierć wielu niewinnych ludzi. Obok komór znajdowały się łaźnie, których znaczenie przytoczyła nam pani przewodniczka. Następnie przeszliśmy do muzeum, w którym znajdowały się przedmioty odnalezione na terenie obozu. Były to rzeczy zarówno dorosłych, jak również dzieci. W tym miejscu dowiedzieliśmy się również, że na Majdanku zginęło dwieście trzydzieści tysięcy osób, w tym około sto tysięcy to Żydzi. Śmierć tych ludzi była spowodowana złymi warunkami życia, chorobami, traktowaniem, wygłodzeniem lub wychłodzeniem organizmu. Potem przeszliśmy do krematorium, w którym znajdowały się piece. Było to miejsce, gdzie przeprowadzano pośmiertne spalenie. Jako ostatni zwiedziliśmy monumentalny pomnik autorstwa Wiktora Tołkina. Monument składał się z dwóch części: Pomnika Walki
i Męczeństwa oraz wielkiego mauzoleum zawierającego prochy ludzkie z terenów obozowych. Pobyt w tym miejscu bardzo każdego zainteresował oraz poruszył.
Kolejnym , a zarazem ostatnim miejscem naszej wyprawy była Starówka miasta Lublin. Na początek Podziemna Trasa Turystyczna. Około 280 metrowa trasa przebiegająca pod Rynkiem i kamienicami Starego Miasta. Trasa powstała w wyniku połączenia korytarzami kilkunastu staromiejskich piwnic i przebiega na trzech kondygnacjach na głębokości od 9 do 12 metrów. Spacer z przewodnikiem tym podziemnym labiryntem był dla nas jednocześnie wędrówką w historię Lublina i jego zagospodarowania przestrzennego. Historię tę przybliżył nam cykl makiet ukazujących poszczególne fazy rozwoju miasta. Kulminacją trasy była multimedialna wizualizacja (światło, dźwięk, ruch) Wielkiego Pożaru Lublina z 1719 roku.
Po wyjściu na „powierzchnię” spacerowaliśmy z przewodnikiem po Staromiejskiej Dzielnicy. Mogliśmy podziwiać pięknie odrestaurowany zespół zabytków Starego Miasta. Zachowane częściowo mury obronne, historyczny układ urbanistyczny, zabytkowe świątynie, wspaniałe kamienice, reprezentacyjny ratusz, malownicze zaułki i uliczki.
Wycieczka przebiegała w przyjaznej atmosferze. Była okazją do poznania nowych miejsc, siebie nawzajem oraz była wspaniałą lekcją historii.

W dniach 23 – 24 listopada, klasa 3b wraz ze swoją wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską oraz p. Jolantą Płochocką, wybrała się na wycieczkę do Oświęcimia i Krakowa. Pierwszego dnia młodzież zwiedzała Państwowe Muzeum Auschwitz. Uczniowie już w pierwszej klasie, mieli okazję zwiedzić obóz zagłady w Sztutowie, co bez wątpienia pomogło im zmierzyć się z trudną wizytą w KL Auschwitz. Przed wyjazdem młodzież została odpowiednio wprowadzona i przygotowana do zwiedzania. Czytaliśmy fragmenty wspomnień byłych więźniów, poezję traktującą o świadectwie, jakie należy dać przyszłym pokoleniom, analizowaliśmy wywiady i reportaże. Młodzież wykazała się ogromną dojrzałością w podejściu do tematu, z zainteresowaniem i skupieniem przemierzając teren byłego niemieckiego obozu zagłady. Żadne książki, filmy czy rozmowy, nie są w stanie uświadomić młodym ludziom, jak wielką zbrodnią przeciwko ludzkości były obozy koncentracyjne. Uczniowie mieli świadomość, że mierząc się z wizytą w Auschwitz, wypełniają  swój patriotyczny obowiązek. Mieliśmy okazję zobaczyć zarówno teren obozu I, tzw. „głównego”, jak i Auschwitz II – Birkenau.
Po tak wielu wrażeniach i wzruszeniach, udaliśmy się na odpoczynek do ośrodka w Wieliczce.
Drugiego dnia, wyjechaliśmy do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od nadwiślańskich bulwarów i Wawelu, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam o zmieniającej się wraz z kolejnymi królami architekturze zamku. Weszliśmy do Kaplicy Zygmuntowskiej i wysłuchaliśmy historii związanych ze znajdującymi się w niej grobami władców Polski. Następnie udaliśmy się na dziedziniec, by na własne oczy zobaczyć renesansowe zdobienia krużganków. Kiedy zwiedziliśmy już Wzgórze na Pomoście Krakowskim, udaliśmy się na Franciszkańską 3, by móc zobaczyć słynne „okno papieskie”, stamtąd do Collegium Novum. Dalej nasza droga wiodła przez Rynek Główny, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć niemal wszystkie symbole Krakowa – od Sukiennic, wieży ratuszowej, poprzez Kościół Mariacki, na Lajkoniku i pomniku Adama Mickiewicza kończąc. Udało nam się wysłuchać hejnału mariackiego. Kolejnym punktem na mapie Krakowa była przepiękna dzielnica żydowska – Kazimierz. Wnętrza judaistycznej Starej Synagogi, w której obecnie mieści się odział muzeum, zrobiła na nas ogromne wrażenie. Ostatnim zabytkiem, jaki zwiedziliśmy, były wnętrza Fabryki „Emalia” Oskara Schindlera, gdzie mieści się oddział Muzeum Historycznego Miasta Krakowa oraz tzw. MOCAK – Muzeum Sztuki Współczesnej. Schindler – Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata, uratował blisko 1300 pracowników przymusowych żydowskiego pochodzenia przed zagładą w obozach koncentracyjnych. Przewodnicy po wystawie opowiedzieli nam nie tylko historię niemieckiego przedsiębiorcy i ocalonych przez niego ludzi, lecz także fakty związane z gettem w Krakowie i historią II wojny światowej.
Wycieczka bez wątpienia na długo pozostanie w naszej pamięci, pomimo trudów związanych z jej tematyką, mamy poczucie spełnionego obywatelskiego obowiązku.

Dnia 28.11.2017 r. odbyła się dyskoteka szkolna dla uczniów gimnazjum oraz klas 7a i 7b zorganizowana przez samorząd uczniowski. Dyskoteka rozpoczęła się o 17:30 a zakończyła się o 21. Opiekunami na dyskotece byli Pani Katarzyna Strumińska, Pani Katarzyna Bobko oraz Pan Kamil Słomiany.
W dyskotece wzięło udział 52 uczniów. O oprawę muzyczną zadbał zastępca przewodniczącego samorządu uczniowskiego - Michał Makowski.
Uczniowie bawili się przy najnowszych przebojach ale także przy starych znanych hitach. Dyskoteka była doskonałą okazją do zintegrowania się uczniów klas 7 z klasami gimnazjalnymi, a także świetnym pomysłem na spędzenie czasu przy zabawie i muzyce. Samorząd szkolny ma nadzieję, że w przyszłości podobne imprezy będą cieszyły się równie dużym zainteresowaniem.

Cześć!
Polska jest otwarta na inne narody, więc można tu znaleźć miejsca powiązane z innymi krajami bądź kulturą, takie jak Afryka Shop, które odwiedziliśmy w listopadzie. Można tam kupić produkty z całej Afryki. Właściciele bardzo ciepło nas przyjęli. Czekamy, aż będziemy mogli wybrać się tam następnym razem.
https://www.facebook.com/afrykashoppolska/
Koło Geograficzne 3b

Dnia 8 grudnia 2017 roku klasa 3b wraz z wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską, wybrała się na warsztaty malowania ceramiki. Naszym zadaniem było ozdobienie talerzy. Na początku pani Joanna – właścicielka pracowni, wyjaśniła nam kwestie techniczne związane ze zdobieniem naczyń. Opowiedziała o samej ceramice, typach i kolorach farb, metodach ich nakładania i formach, jakie może przybrać ten wyrób. Nasza praca trwała około 2 godzin, ale na jej końcowy efekt, musieliśmy poczekać kilka dni – tyle trwa wypalenie ceramiki w profesjonalnym piecu. Z pewnością nasze naczynia nie są idealne, ale za to zrobione od serca. Ponadto, spędzony wspólnie czas w przytulnej pracowni, jest najważniejszy. Serdecznie polecamy warsztaty wszystkim, którzy chcą się na chwilę zatrzymać w codziennym pędzie i przy okazji sprawić komuś niezwykły prezent. Pani Joanna z „Made By You” zaprasza do swojej pracowni przy Górskiego 6 w samym sercu miasta.

Początek strony