01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

Dnia 4 września odbyło się w naszej szkole uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. O godz. 10.00 spotkali się gimnazjaliści, natomiast o godz. 16.00 szkoła podstawowa. Pierwszy dzień roku szkolnego, jak zazwyczaj, rozpoczęliśmy Mszą Świętą celebrowaną przez Księdza Dyrektora, na której zebrali się uczniowie, rodzice oraz dyrekcja, nauczyciele i pracownicy szkoły. Uroczysty charakter liturgii został podkreślony przez obecność sztandaru szkolnego, oprawę muzyczną zespołu Kefas oraz liczną asystę ministrancką. Wierząc, że bez bożej pomocy nic uczynić nie możemy, z gorliwością i ufnością cała wspólnota powierzała nowy rok szkolny Panu Bogu.
Po uroczystej Mszy św., Pani dyrektor, powitała wszystkich nauczycieli, pracowników, uczniów i rodziców. Przedstawiła nauczycieli i pracowników szkoły, a także przekazała kilka informacji na temat organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2017/2018.
Następnie klasy udały się na spotkania z wychowawcami. Przywitaliśmy się wszyscy z radością, ze smutkiem żegnając wakacje. Pełni nowych sił, motywacji i nadziei na sukcesy rozpoczynamy nowy rok szkolny.

Dnia 14.09.2017 r. klasa 2c wybrała się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Miejsce to powstało, aby oddać hołd ludziom walczącym i tym, którzy poświęcili swoje życie za ojczyznę.
Po przekroczeniu progu muzeum, zaczęliśmy się poruszać w scenerii  z lat II wojny światowej. Chodziliśmy po granitowym bruku, wśród murów pokrytych dziurami po pociskach i emblematami Polski Walczącej. Wytyczona trasa wycieczki po muzeum przedstawiała wydarzenia w sposób chronologiczny i prowadziła przez poszczególne sale tematyczne. Od samego wejścia  słychać było dziecięce piosenki dotyczące tematyki powstańczej. Na parterze zwiedziliśmy między innymi salę „Telefony”, potem przeszliśmy przez salę „Okupacja”, w której ekspozycja poświęcona jest codziennemu życiu w okupowanej stolicy. Na ścianach obejrzeliśmy plakaty z okresu poprzedzającego wybuch wojny i okresu okupacji w Generalnym Gubernatorstwie.
W sali „Drukarnia” obejrzeliśmy maszyny drukarskie z lat 20-tych XX wieku, które były wykorzystywane przez podziemne drukarnie oraz oryginalne egzemplarze prasy i książek wydawanych w Warszawie w czasie konspiracji.
Duże wrażenie na wielu z nas zrobił stalowy monument, który przecina wszystkie poziomy ekspozycji. Jego ściany pokrywają daty kolejnych dni powstania i ślady po pociskach. Dobiegające z niego brzmienie bijącego serca – symbolizuje życie Warszawy w 1944 roku.
Na kolejny poziom ekspozycji wjechaliśmy windą, na której umieszczona została kolekcja powstańczych opasek, zakładanych na rękę w pierwszym dniu powstania. Jest wśród nich, oznaczona numerem jeden, opaska dowódcy Powstania Warszawskiego, gen. Antoniego Chruściela o pseudonimie „Monter”.
Innym ciekawym obiektem w tym muzeum jest mini kino. Obejrzeliśmy w nim rekonstrukcję filmu z lotu samolotu Liberator nad płonącą Warszawą.
Pod koniec wycieczki, czekała nas największa niespodzianka – przejście kanałem. Przed wejściem do niego obejrzeliśmy mapę pokazującą przebieg tras kanałowych w stolicy, zdjęcia przewodników kanałowych oraz latarki, których używali powstańcy. W kanale było ciemno, co pozwoliło nam wczuć się w przeżycia powstańców, którzy ewakuowali się taką drogą pod płonącym miastem.
Z wycieczki do Muzeum Powstania Warszawskiego, wróciliśmy pełni refleksji i zadumy. Była to prawdziwa, żywa lekcja historii, która pozostanie w naszej pamięci na długo.

W dniu 15.09.2017 r. klasa IIIa wraz z wychowawcą - panem Rafałem Rosą wzięła udział w warsztatach odbywających się w Muzeum Powstania Warszawskiego. Tematem przewodnim była "Chronologia Powstania Warszawskiego". Z zaciekawieniem słuchaliśmy opisów wydarzeń, które miały miejsce podczas tych strasznych dni. Po krótkim oprowadzeniu po ekspozycji, wzbogaceni o nową wiedzę opuściliśmy gmach muzeum. Warsztaty wzbudziły wiele emocji, dały także początek licznym dyskusjom. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś odwiedzimy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdyż temat ten szczególnie nas zainteresował.

s szkolyDnia 27 września 2017 r. obchodziliśmy Święto Katolickiego Zespołu Edukacyjnego im. Księdza Piotra Skargi. Kolejny raz upamiętniliśmy rocznicę jej powstania i nadania jej imienia wielkiego polskiego kaznodziei. Jak co roku uroczystość rozpoczęła się Mszą Świętą, tym razem koncelebrowaną przez Ks. Zdzisława Rogozińskiego z parafii p.w. Dobrego Pasterza na Woli. Oprawę muzyczną eucharystii przygotował zespół muzyczny „Kefas” pod kierunkiem p. Barbary Jurczyk. Tego dnia odbyło się również ślubowanie klas pierwszych Katolickiej Szkoły Podstawowej. Przyrzeczenie, które zostało złożone wobec Pana Boga, dyrekcji, grona pedagogicznego, rodziców oraz innych gości miało olbrzymią wartość. Kolejnym bardzo ważnym elementem uroczystości było złożenie kwiatów pod pomnikiem naszego patrona Ks. Piotra Skargi.
Kolejnym elementem świętowania była doniosła uroczystość w sali gimnastycznej. Było to wręczenie zaświadczeń awansu zawodowego oraz nagród dla nauczycieli. Ks. Dyrektor Sylwester Jeż wręczył także stypendia naukowe uczniom klas 4-6 i gimnazjalistom. Gromkie brawa i gratulacje wprowadziły nas w nastrój dalszej części obchodów. Uczniowie klas siódmych oraz czwartych otrzymali przypinki potwierdzające ich przynależność do projektu pt.: „Mały patriota”. Uczniowie wyrazili chęć podjęcia się zobowiązań płynących z przynależności do projektu zakładającego całoroczną pracę w zdobywaniu sprawności rozwijających poczucie patriotyzmu.
Następnie wszyscy zebrani udali się na poczęstunek. Czekamy z niecierpliwością na kolejny wspaniały rok funkcjonowania naszej szkoły.

p noznaUczniowie naszego gimnazjum wzięli udział w Mistrzostwach Dzielnicy Wola w piłce nożnej. Zajęliśmy 3 miejsce w grupie wygrywając 2 z 4 meczy.
Życzymy dalszych sukcesów w kolejnych zawodach sportowych.

W dniu 29 września 2017 roku pięć osób z klasy IIIa wzięło udział w międzyszkolnej grze miejskiej pt. "Powstańcze Ślady" zorganizowanej przez Katolickie Liceum "Archutowski" przy współudziale Oddziału Towarzystwa Opieki nad Zabytkami. Gra rozpoczęła się o 10:00. Jako reprezentacja gimnazjum pod opieką pana Rafała Rosy musieliśmy odnaleźć historyczne miejsca na Starówce związane z Powstaniem Warszawskim. Zadania były niezwykle różnorodne: od opisywania zabytków aż po przeprowadzanie ulicznej sondy. Nasza grupa mimo początkowych trudności zaliczyła wszystkie punkty na trasie. W trakcie gry jedna osoba z naszej grupy pełniła ciekawą funkcję; gdy tylko zatrzymywaliśmy się pod pomnikiem czy tablicą pamiątkową, wyznaczony uczeń wyjmował aparat i dokumentował wszystkie nasze poczynania, co też podlegało ocenie. Punktem docelowym, miejscem zbiórki był Kopiec Powstania Warszawskiego na Czerniakowie pod który dotarliśmy punktualnie o 14:00. Wyczerpani, ale zadowoleni wdrapaliśmy się na szczyt, po czym zapaliliśmy znicz pod symbolem Polski Walczącej. Dowiedzieliśmy się, że wyniki gry będą ujawnione w pierwszym tygodniu października. Wszyscy zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie, a następnie pożegnaliśmy i rozeszliśmy się do domów. Gra miejska "Powstańcze Ślady" była wspaniałym doświadczeniem, dzięki któremu mogliśmy poszerzyć swoją wiedzę oraz oddać hołd Polakom, którzy zginęli podczas Powstania Warszawskiego.

Dnia 30 września klasa 3b wraz ze swoją wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską odwiedziła Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie. Młodzież miała okazję zapoznać się ze stałą ekspozycją muzeum, prezentowaną w przestronnym gmachu instytucji. Przepiękna kamienica przy ul. Kredytowej skrywa w swoich wnętrzach niezwykle ciekawe zbiory. Uczniowie szczególnie zainteresowali się wystawą pt. „Biblia Pauperum - Sztuka Ubogich i Wykluczonych”, na której zgromadzono szereg zabytków ludowych, prezentujących sceny biblijne w postaci rzeźb, płaskorzeźb, malowideł, które zgromadzone w kościołach, miały pomóc zrozumieć przekazy zawarte w Piśmie Świętym. Narracja tejże wystawy traktuje o chłopskiej interpretacji Biblii i ludowego pojmowania świata. Oprócz tego, młodzież miała okazję zobaczyć także obiekty związane z czasem świątecznym: stroje, obrazy, rzeźby, świąteczne dekoracje i rekwizyty. Wprowadzeniem do wystawy jest unikatowa w skali europejskiej kolekcja makiet tańców ludowych, a jej rozwinięciem kolekcja wycinanek, pisanek, ozdób choinkowych i rekwizytów karnawałowych, będących odzwierciedleniem ludowej plastyki. Uczniowie dzięki zapoznaniu się ze zbiorami muzeum, mieli szansę uświadomić sobie, jak ważną rolą w budowaniu tożsamości narodowej i patriotyzmu, jest znajomość swoich korzeni i przeszłości. Ludowość, do której nawiązywano w kulturze na przestrzeni epok, dała podłoże także dzisiejszej obyczajowości i obrzędowości.

5 października 2017 r. klasa 2a miała okazję obejrzeć musical „Piotruś Pan” w teatrze Buffo. Pomimo tematu, który mógłby nasuwać obawę znudzenia u nastolatków przedstawienie wywarło na naszych uczniach ogromne wrażenie.
Po 15 latach  nieobecności na scenie Janusz Józefowicz zdecydował się wznowić musical "Piotruś Pan" z librettem Jeremiego Przybory. Musical ‶Piotruś Pan” to cudowna opowieść o nie chcącym dorosnąć chłopcu, troszkę awanturniku, troszkę samotniku, który dowodząc Zagubionymi Chłopcami na pięknej wyspie Niebywalencji podgląda syreny, przekomarza się z gwiazdami, tańczy na Indiańskim Święcie i na każdym kroku drażni nie bardzo trzeźwych piratów.
Ten spektakl nie  pozwala się widzowi nudzić. Inscenizacja w Studio Buffo została zrealizowana z pomysłem i rozmachem. Scena jest mała, ale udało się na niej zrobić widowisko na wysokim poziomie. Zachwyca scenografia Andrzeja Worona,  nieziemskie kostiumy i poczynania iście kaskaderskie. Co ciekawe, główne role w spektaklu grają 9-cio i 11-to latkowie, którym towarzyszy siedmioro rówieśników i pies. Ponadto uwagę przyciąga  niesamowita choreografia, która dorównuje West Endowskim produkcjom. Tym, co wyróżnia ten musical od innych produkcji, jest jego język. Język Mistrza Jeremiego Przybory - pełen pięknych metafor i przewrotnego, inteligentnego humoru.
Dlatego zarówno uczniowie 2a jak i tez Panie sprawujące nad nimi opiekę - Pani Lenart oraz Suchocka byli oczarowani tym przedstawieniem i wszystkim go gorąco polecają.

2b kampinosDnia 10.10.2017 r. klasa IIb pojechała na wycieczkę do Kampinoskiego Parku Narodowego. Celem naszego wyjazdu było przede wszystkim poszerzenie więzi (poprzez różne gry zespołowe), jednakże nauczyliśmy się też podstaw pierwszej pomocy, strzelania z łuku czy rozpalania ogniska za pomocą krzesiwa. Mogliśmy zwiedzić również teren Parku przy tzw. "Granicy", wykonując paręnaście zadań przygotowanych przez organizatorów. Jako poczęstunek przyrządziliśmy sobie grzanki lub kiełbaski. Wycieczka zakończyła się około godziny 17. Dziękujemy P.Zamolskiej i P.Manitius za organizacje i opiekę.

12.10.2017 r. klasa 2d poszła na wycieczkę do domu zagadek (escape room). Polegało to na tym, że każda z grup została zamknięta w pokoju tematycznym: Pegazus, Świat gry, Polana, Rajska Wyspa. Aby się wydostać trzeba było rozwiązać wiele, czasem nie łatwych łamigłówek wymagających pracy zespołowej. Wychodząc z pokoi każdy czuł euforię z powodu tego,  że nie jemu samemu się udało, lecz całej grupie. Myślę że ta wycieczka zintegrowała naszą klasę jeszcze bardziej, a do tego wspaniałego miejsca wrócimy jeszcze raz :)

Bartek Zawiska 2d

d nauczyciela12 października klasa 2a pod kierunkiem wychowawczyni Pani Magdaleny Lenart oraz Pań Marii Suchockiej i Martyny Kaczmarskiej przygotowała apel upamiętniający Święto Komisji Edukacji Narodowej. Przedstawienie miało na celu przybliżyć historię edukacji w Polsce, stąd na scenie pojawiły się czołowe postaci związane z krzewieniem polskiej nauki: między innymi król Kazimierz Wielki oraz Stanisław August. Dzięki profesjonalnie odegranym przez uczniów scenkom mogliśmy się przenieść w czasy szkoły średniowiecznej, być gośćmi obiadów czwartkowych, zobaczyć zmagania Polaków pod zaborami (Września 1901) jak też w szkole PRL-u. Całości dopełniła prezentacja multimedialna będąca tłem do komentarza historycznego przybliżonego przez narratorów. Inscenizacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Faktycznie uczniowie 2a przygotowali ją profesjonalnie. Wierszowana forma, stroje z epok i dobra gra aktorska sprawiły, że 45 minut nie dłużyło się nikomu. Całości dopełniły życzenia i kwiaty dla Dyrekcji oraz naszych niezastąpionych nauczycieli.

vincentDnia 12 października klasa 3b wraz z wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską miała przyjemność uczestniczyć w projekcji filmu „Twój Vincent” w Kinie Atlantic. Ta polsko - brytyjska produkcja w reżyserii Doroty Kobieli i Hugh Welchmana dotyczyła życia i twórczości Vincenta van Gogha oraz, co najważniejsze, przyczyny jego nagłej i wciąż niewyjaśnionej śmierci.
Akcja filmu toczy się we francuskim miasteczku Auvers, gdzie mieszkał i tworzył artysta w ostatnich latach swojego życia. Syn znajomego Vincenta jedzie do tego miejsca, gdyż chce przekazać list do brata malarza- Theo. Jednak w trakcie podróży dowiaduje się on, że mężczyzna nie żyje od kilku miesięcy. Cała ta sprawa nie daje mu spokoju, więc postanawia ruszyć śladami malarza i znaleźć osobę, której będzie mógł przekazać ostatnią wiadomość od van Gogha. W miejscowości Auvers rozmawia z mieszkańcami, którzy mieli styczność z artystą. Dowiaduje się od nich, że Vincent był raczej nieśmiałą i wycofaną z życia społecznego osobą. Malował on obrazy, najczęściej portrety i pejzaże, jednak nie było wielu zainteresowanych kupnem tych arcydzieł. Pewnego ranka malarz przychodzi do gospody, w której aktualnie pomieszkiwał z głęboką rano postrzałową w brzuchu, z powodu, której umiera kilka dni później. Lokalni mieszkańcy tworzą wiele domysłów, znajomy lekarz bada go jednak nikt nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić, co stało się tej pamiętnej nocy.
Ogromnym walorem tego filmu jest stworzenie każdej klatki na bazie obrazów van Gogha. Daje to niesamowity efekty i sprawia, że cała produkcja jest ściśle z nim związana. Stworzenie tego dzieła filmowego wymagało ogromnego nakładu pracy, do jego powstania przyczyniło się wielu najznamienitszych artystów. Całokształt oddaje charakter i ponadczasowy sposób malowania Vincenta. Jest również doskonałym przykładem na to, jak trudne jest życie niedocenianego artysty i tu warto wspomnieć o tym, że życia Vincenta został sprzedany tylko jeden obraz i to za niewielką sumę, a obecnie jego dzieła są warte fortunę, a niektóre nawet noszą miano bezcennych.

british councilDnia 16.10.2017 r. grupa 15 uczniów z klas IIIa i IIIb wraz z nauczycielką, p. Beatą Manitius udała się na warsztaty do British Council. Byli to uczniowie, którzy w maju 2018 roku podejdą do egzaminu First Certificate in English - First for Schools, który zaświadcza o znajomości języka angielskiego na poziomie B2 wg międzynarodowej skali CEFR.
Na spotkaniu w British Council przedstawione zostały szczegóły dotyczące egzaminu FCE, jego układu, rodzaju zadań, czasu trwania poszczególnych części. Uczestnicy mieli również możliwość rozwiązywania zadań egzaminacyjnych wraz z ich sprawdzeniem. Mogli rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące czekającego ich egzaminu.

t polonia 3bDnia 14 listopada 2017 r. klasa 3b wybrała się wraz ze swoją wychowawczynią p. Martyną Kaczmarską i p. Krzysztofem Wrzołkiem do Teatru Polonia na spektakl pt. „Alicja po drugiej stronie lustra”. Sztuka opierała się na znanej kontynuacji powieści L. Carrolla pt. „Alicja w Krainie Czarów”. Pozornie historia ta wydaje się być baśnią skierowaną przede wszystkim do dzieci, jednak w istocie jest swego rodzaju powiastką filozoficzną, zadającą pytania o sens ludzkiej egzystencji i poszukiwanie własnej tożsamości. Stara się znaleźć odpowiedzi na pytania „Kim jestem?”, „Co oznaczam?”, „Jakie miejsce zajmuję we wszechświecie?”, „Co znaczy moje imię?”, „Dlaczego to, co nienazwane nie istnieje?”. Oszczędna, ale efektowna scenografia, bazująca na motywie szachownicy, wspaniałe kostiumy wykonane przez artystów lalkarzy, liryczno – elektroniczna muzyka współczesna i świetna gra aktorska sprawiły, iż spektakl ten był podróżą w głąb świadomości Alicji, a także onirycznego świata z pogranicza snu i jawy. Bardzo metaforyczna interpretacja utworu zmusza do refleksji. Gorąco polecamy ten spektakl.