fb

mazuryW dniach 17 - 19 maja 2017 roku klasy 4 i 5a integrowały się na Mazurach w ramach Zielonej Szkoły. Pogoda dopisała, mieliśmy dużo słoneczka i wiatr we włosach. Tylko zastraszające ilości komarów psuły trochę zabawę i zaplanowane atrakcje.

I dzień. Wyjazd z Warszawy skoro świt:-( Pierwszy przystanek mieliśmy nad malowniczą rzeką Krutynią. Odwiedziliśmy tamtejszy Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt i muzeum, przespacerowaliśmy się też szlakiem Mazurskiego Parku Krajobrazowego. Następnie dotarliśmy do Mikołajek, gdzie czekał już na nas statek spacerowy. Odbyliśmy 1,5 godzinny rejs z Mikołajek na J. Śniardwy i z powrotem. Następnie wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy same Mikołajki (i tamtejsze sklepy spożywcze). Po zakwaterowaniu się w ośrodku "Polonez" w Mrągowie i zjedzeniu obiadokolacji dzieci miały zorganizowane przez pana Michała zajęcia sportowe. Opiekunowie po cichu liczyli, że zmęczeni podopieczni szybciej zasną...

II dzień. Jako pierwszą tego dnia zwiedziliśmy wieżę ciśnień w Giżycku. Z góry mieliśmy piękny widok miasta i okolicy. Następnym punktem programu były Mamerki, czyli dobrze zachowany kompleks poniemieckich bunkrów z czasów II wojny światowej. I znów wdrapywaliśmy się na wieżę widokową. Do Węgorzewa wpadliśmy na gigantyczną pizzę i udaliśmy się do Kosewa. Farma jeleniowatych okazała się hitem dnia. Spacerowaliśmy wśród tych zwierzaków, a dwa Bambi biegały za nami jak oswojone psiaki. W ośrodku dzieci szalały do późnych godzin nocnych na dyskotece.

III dzień. Po śniadaniu odwiedziliśmy Świętą Lipkę i tamtejsze sanktuarium maryjne. Wysłuchaliśmy też koncertu na słynnych barokowych organach. Potem zatrzymaliśmy się w Mazurolandii - Mazurskim Parku Atrakcji, gdzie strzelaliśmy z łuku i broni palnej, mierzyliśmy hełmy, oglądaliśmy miniatury mazurskich zabytków, zwiedziliśmy skansen i muzeum. W drodze powrotnej do Warszawy umilaliśmy czas Panu Kierowcy trenując wytrwale do Szkolnego Festiwalu Piosenki Religijnej.