01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

Dobroć jest wartością wypływającą z naszego serca, jest jego prawdziwym obliczem. Nad nią będziemy zastanawiali się w kwietniu. Dobroć uszlachetnia nasze charaktery i czyni je godnymi naśladowania. Żyjemy po to, by za pomocą naszych rąk i naszego ciała czynić dobro oraz żeby móc doświadczyć dobra płynącego od innych osób. Dlaczego więc postępujemy inaczej? Złe myśli, negatywne uczucia, jeśli je mamy będą zawsze chciały zamanifestować się w niewłaściwym działaniu. Często tracimy kontakt z naszym dobrym sercem dlatego, gdy boimy się stać ofiarami innych, oraz wtedy, gdy damy ponieść się chwilowym emocjom. Oczywiście na nasz system wartości największy wpływ do 12 - go roku życia mają rodzice, nauczyciele, a w okresie dorastania grupa rówieśnicza. W późniejszych latach winniśmy już postępować w zgodzie ze swoim sumieniem. Niektórzy jednak zatrzymują się w rozwoju moralnym na wcześniejszych etapach i nie potrafią usłyszeć własnego sumienia.
Z dobrocią związane jest rozróżnianie, mądrość, miłość, przebaczanie, współczucie itd. Jeżeli będziemy rozwijać w sobie dobroć automatycznie inne wartości też wzrosną.
Bloki tematyczne na kwiecień to:

  1. Dobro jest w nas.
    Zadanie dla rodziców: z większą uważnością dostrzegam i nagradzam dobre zachowania swoich dzieci. Jeśli mam wątpliwości, rozmawiam o tym ze swoim dzieckiem.

  2. Być dobrym dla innych.
    Zadania dla rodziców: wspólnie z dzieckiem zastanowię się, co może zrobić dla osób z którymi spotyka się np. dla kolegi czy kogoś z rodziny, a także dla nieznajomego. Omówię cytat „zło dobrem zwyciężaj” – podzielę się doświadczeniami i swoimi obserwacjami.

Celem tych tematów jest zrozumienie przez uczniów, że każdy z nas może być dobrym i może je przekazywać innym, otrzymując w zamian radość, zadowolenie ze swojego życia.

Alicja Dzwonkowska

Początek strony