01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg

2a lodz4 maja w ramach nagród w konkursie "Wpatrzeni w patrona" z naszej szkoły ruszyły trzy wycieczki. Zwycięskie klasy: ze szkoły podstawowej - 6 pojechała do Centrum Polskiej Rzeźby w Orańsku, z gimnazjum - 2a zwiedziła Łódź szlakiem filmowym, a najmłodsi za udział w spektaklu "Młode lata Skargi" zgłębiali tajniki życia na wsi w gospodarstwie agroturystycznym "Dolina Bobrów".

Wycieczka do Łodzi
Około godziny 7:15 zebraliśmy się na parkingu przed Fortem Wola, gdzie czekały autokary. Z nieba siąpił deszcz ale nastroje były znakomite, bo wycieczka zapowiadała się doskonale. O 7:40 wszyscy siedzieli już w autokarze i ruszaliśmy do Łodzi. Mniej więcej o 9:00 dotarliśmy na miejsce. Przewodnik już na nas czekał. Pokazał nam on z zewnątrz budynek łódzkiej filmówki oraz tereny należące niegdyś do bardzo bogatego właściciela fabryki - Leona Sheiblera. Zwiedziliśmy jego park. Widzieliśmy również domy jego fabrykantów, ich szkołę i sklep. Sheibler stworzył dla niech oddzielne  miasto. Potem oglądaliśmy dworzec kolejowy i wielkie murale na budynkach. Następnie udaliśmy się na spacer aleją gwiazd. Widzieliśmy Hotel Grand, kamienice i ulicę Piotrkowską. Potem przyszła pora na obiad. Po obiedzie zwiedzaliśmy muzeum kinematografii. Oglądaliśmy bogaty pałac Sheiblera, a potem korzystaliśmy z fotoplastykonu w którym wyświetlano zdjęcia z Nowego Yorku. Następnie zwiedzaliśmy wystawę o bajkach, gdzie była oryginalna figurka Plastusia. Na koniec mieliśmy jeszcze lekcję o filmie. Potem nadeszła pora by wracać do Warszawy. Przed 18:00 byliśmy w domach.
Wycieczka  bardzo mi się podobała a najciekawsze było muzeum kinematografii.