fb

torun 323 maja, godzina 7:30. Nasz bus jest już gotowy. Stan techniczny sprawdzony przez panów policjantów. Ekipa z klasy 3, na czele z Panią Grażynką, gotowa do wyjazdu. Jest z nami Pani Patrycja, która dzielnie będzie pomagała naszej wychowawczyni opiekować się nami. Żegnają nas rodzice oraz Pani Dyrektor, z którą modlimy się do Świętego Krzysztofa o szczęśliwą podróż. W świetnych nastrojach, z uśmiechami na twarzach wyruszamy.
Podróż mija bardzo szybko, niebawem docieramy na miejsce. Wita nas Ośrodek Wczasowy Ryte Błota, czyli przepiękna pogoda, pachnący las i lśniące w słońcu jezioro Biczno. Bajka! Jesteśmy zachwyceni. Pędzimy zobaczyć pokoje. Są bardzo ładne, a na dodatek z super łazienkami. Zostawiamy bagaże i zwiedzamy okolicę. Oprócz obiadu, do końca dnia mamy jeszcze wiele atrakcyjnych zabaw na świeżym powietrzu i ani minuty na nudę. Wieczorem padamy ze zmęczenia, ale jesteśmy przeszczęśliwi. Nazajutrz rano wstajemy wypoczęci i gotowi na kolejne wyzwania. Dziś całe mnóstwo przygód: robimy szałasy, strzelamy z łuku, poruszmy się po okolicy z kompasem, gramy w golfa i gotujemy. W międzyczasie jemy obiad i kolację, a po niej świetnie bawimy się na wieczorze karaoke. Pełni wrażeń idziemy spać. Dzień trzeci rozpoczynamy pakowaniem bagaży. Później śniadanie i w drogę. Z pełnymi brzuchami wyruszamy do miasta Mikołaja Kopernika i słodkich pierników. Jedziemy wprost na ulicę Franciszkańską, do Planetarium. Oglądamy film, dzięki któremu poznajemy odpowiedzi na wiele nurtujących nas pytań. Wiemy już, co to jest gwiazdozbiór, jak wygląda Księżyc z bliska, czym są gwiazdy, i wiele, wiele innych. Z głowami w chmurach, a raczej w gwiazdach, udajemy się na starówkę. Podziwiamy tu urokliwe kamienice i słuchamy informacji na temat miasta, które przekazuje nam Pani Magda. Przed wyjazdem z Torunia jemy pyszny obiad w zamkowej restauracji.
Pełni wspaniałych wspomnień, ciekawych doświadczeń i niezapomnianych przeżyć, wracamy do Warszawy. Witają nas stęsknieni rodzice.
Jesteśmy bardzo wdzięczni naszej Pani Grażynce, Pani Patrycji oraz wszystkim osobom poznanym w Rytych Błotach za trzy niezwykłe dni. Dni, na wspomnienie których, na naszych twarzach zawsze będzie pojawiał się uśmiech.

Hanna Lipkowska, klasa 3.