fb

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg

7b m powstaniaMuzeum Powstania Warszawskiego, to niezwykłe miejsce na mapie Warszawy. Każdy z nas choć raz powinien je odwiedzić. W piątek 11 marca, w piękny, słoneczny, pogodny dzień  na wykład połączony ze zwiedzaniem muzealnych ekspozycji wybrała się klasa 7B. Uśmiechy malowały się na twarzach naszych uczniów, a temat lekcji brzmiał: Powstańczy dzień powszedni. Czy naszym rówieśnikom również dopisywał humor w tamtych krwawych czasach? Z jakimi nastrojami chwytali za broń? Co jedli, a nawet w co się ubierali? Za co walczyli? Trudne pytania i równie trudne odpowiedzi. Klasa 7B jak zawsze na medal

e probnyW pierwszych dniach marca nasi ósmoklasiści już po raz kolejny przystąpili do egzaminów próbnych z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego.

Wyniki poznamy pod koniec marca. Trzymamy kciuki i życzymy dalszej owocnej nauki!

 

 

1 wanna archimedesaW poniedziałek klasa 1a i 1b wybrały się do teatru Capitol na przedstawienie pt. Wanna Archimedesa. To muzyczny spektakl edukacyjny wprowadzający widzów w świat najważniejszych dla ludzkości odkryć i wynalazków. Było kolorowo,  śpiewająco i naukowo!

 

 

 

 

 

popielecW Środę Popielcową rozpoczęliśmy 40-dniowy czas Wielkiego Postu. Zwróćmy się całym sercem ku Bogu, by przeżyć duchowe nawrócenie i odnowić swoje życie.
Zachęcamy do uczestniczenia w nabożeństwach wielkopostnych – Drodze Krzyżowej i Gorzkich Żalach.

 

z wykleci„Historia zwykłej niezwykłej”

1 marca 2022 r. obchody Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych obchodziliśmy w szkole bardzo uroczyście. Główną bohaterką była Danuta Siedzikówna „Inka” jedna z żołnierzy niezłomnych. Uczniowie z klas 0 - 3 wyszukiwali informacje z nią związane rozmieszczone w różnych miejscach szkoły i tworzyli obraz życia Inki. Uczniowie z kl. 4 - 8 uczestniczyli w apelu przygotowanym przez uczniów i nauczycieli jako hołd dla żołnierzy wyklętych „Historia zwykłej niezwykłej”. W dużym skupieniu i powadze wsłuchiwaliśmy się w teksty o życiu Inki wypowiadane przez młodzież. Uwieńczeniem uroczystości było złożenie wiązanek pod pomnikiem „naszej” Inki. Przy asyście wystawionego posterunku żołnierzy, po odśpiewaniu hymnu narodowego, harcerze i uczniowie złożyli wieńce – od premiera Rzeczypospolitej, od wicepremiera, od Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Ks. Piotra Skargi, od zarządu fundacji PGNiG .

8a m ewolucjiEra dinozaurów, skamieniałości, gady... Trias, jura, kreda - powtórka z biologii zaliczona! Tylko niektórzy uciekli przed Tarbosaurusem bataarem
Ponadto jaszczurki, gady latające, czaszki, kości i wiele ciekawych nowości. Polecamy!!!

 

 

buteleczka 2ab17 lutego uczniowie klasy 2a i 2b wybrali się do Teatru Garnizon Sztuki na przedstawienie pt.: "Gdzie jest buteleczka?".
Przedstawienie zachwyciło uczniów świetną grą aktorów, piękną oprawą muzyczną oraz kostiumami. W ciekawy i przystępny sposób zostały poruszone treści związane z ekologią.

 

 

plucaUczniowie klas siódmych poznawali czynności układu oddechowego. Na zdjęciach - wykonane przez nich modele. Wdech - wydech!

 

 

 

 

innowacja przyrOstatnie migawki z części biologiczno - chemicznej innowacji "Przyroda w doświadczeniach". Grupa dziewcząt zaliczyła półrocze śpiewająco! Teraz czas na część męską klas szóstych. Panowie są już przygotowani do startu!

 

 

 

zima kzeW dniach 31.01.2022 – 4.02.2022 r. w naszej szkole odbyły się półkolonie. Hasło przewodnie brzmiało „Nauka to lubię!”. Każdego dnia zgłębialiśmy takie zagadnienia jak: śnieg, ogień, kolor, dźwięk, mydło. Udało nam się stworzyć sztuczny śnieg, instrumenty muzyczne oraz mydełka. Dzieci wychodziły ze szkoły bardzo zadowolone. Dziękujemy wszystkim za udział w Zimie w KZE.

 

konkurs pkolSzkolny regulamin Ogólnopolskiego konkursu na opowiadania o tematyce olimpijskiej im. Jana Parandowskiego

  1. Uczestnik pisze opowiadanie zgodnie z kryteriami:
    1. Opowiadanie powinno na pierwszej stronie zawierać: tytuł, imię i nazwisko Autora, klasę, adres (z kodem pocztowym) i numerem telefonu szkoły (z numerem kierunkowym) oraz imię i nazwisko Opiekuna Naukowego
    2. Opowiadanie powinno dotyczyć przynajmniej jednej z poniższych kwestii:
      • własnego doświadczenia sportowego,
      • fabularyzacji losów znanych sportowców,
      • zasady fair play i szacunku dla innych,
      • radości z ruchu, wysiłku i zwycięstwa nad sobą,
      • równowagi między ciałem a umysłem
      • tradycji sportowych w rodzinie oraz w środowisku
    3. Opowiadanie, bez strony tytułowej, nie może przekraczać 6 stron tekstu – należy zastosować czcionkę Times New Roman 12 pkt., odstęp między wierszami tekstu 1,5
  2. Prace w dokumencie Word należy przesłać do 20 marca (!) pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Poprawnie wypełnione zgody na udział w konkursie należy osobiście przekazać Pani Ewelinie Wieczorek do 20 marca - uczniowie, którzy nie dostarczą zgód w terminie nie biorą udziału w konkursie.
  4. Szkolny koordynator wybiera 3 najlepsze prace w kategorii klas 4 - 6 oraz 7 - 8.
  5. Decyzja koordynatora jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.

Ewelina Wieczorek

https://olimpijski.pl/wp-content/uploads/2022/01/Regulamin-Konkursu-im.-J.-Parandowskiego-na-2022.pdf

https://olimpijski.pl/xxxii-ogolnopolski-konkurs-na-opowiadanie-olimpijskie-im-jana-parandowskiego/

tenis sDzisiaj 16 grudnia reprezentanci naszej szkoły wystąpili w Mistrzostwach Dzielnicy Wola w ramach Warszawskiej Olimpiady Młodzieży. Wygrali wszystkie swoje mecze nie doprowadzając do dogrywki w grze deblowej i zajęli I miejsce. Kolejnym etapem będzie występ na WOM mierząc się z innymi mistrzami każdej z dzielnic Warszawy - trzymamy kciuki!

 

 

7b sztuka starozytnaJak żyli i czym się interesowali starożytni Grecy? Tej pięknej opowieści wysłuchali uczniowie klasy 7B podczas wizyty w Galerii Sztuki Starożytnej. We wtorkowy poranek, chyba pierwszy w tym roku, tak mroźny dzień odwiedziliśmy ulubione przez wychowawcę Muzeum Narodowe. Zanim rozpoczęło się spotkanie z przewodnikiem zdążyliśmy obejrzeć i dotknąć ekspozycji poświęconej starożytnemu Egiptowi, zanurzyć dłonie w rzymskim basenie. Później w zaskakującej scenerii starożytnej Grecji wysłuchaliśmy wykładu i przypomnieliśmy sobie takie pojęcia jak: polis, demokracja ateńska, hoplita, sympozjon czy igrzyska olimpijskie.
7b w doskonałych humorach, już po wykładzie w Muzeum Narodowym. Spacerem po Nowym Świecie i w poszukiwaniu świątecznego nastroju. Deszcz prezentów spadających z nieba, pyszna gorąca czekolada z bitą śmietaną, fajne pogaduchy w doborowym towarzystwie, to niewątpliwie najlepsze zakończenie szkolnej wycieczki. Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z tego mroźnego, ale uroczego dnia

1b czekolada8 grudnia uczniowie klasy 1b nadal świętowali mikołajki! Dzięki warsztatom w Manufakturze Czekolady przekonaliśmy się jak łączyć przyjemne z pożytecznym. Poznaliśmy proces powstawania czekolady od samego ziarenka i próbowaliśmy prażonych ziaren kakaowca, racząc się przy tym gorącą czekoladą. Główną atrakcją było samodzielne wykonanie tabliczki czekolady według własnego pomysłu.
Tylko palce lizać!

 

mikolajCo to było za radosne spotkanie!
Święty Mikołaj - biskup, tak długo wyczekiwany przez wszystkich, dotarł i do naszej szkoły. Ponieważ dzieci były bardzo grzeczne, obdarował każde z nich drobnymi podarkami.
"Dziękujemy i zapraszamy za rok!" - krzyczeli uczniowie, a uśmiechów i radości nie było końca.

 

 

historia spacerW sobotę 27 listopada po raz kolejny powędrowaliśmy pod rękę z historią.
Tym razem zaprowadziła ona uczniów naszej szkoły do Muzeum Powstania Warszawskiego.
Podczas trwającego blisko cztery godziny spotkania przemierzyliśmy szlak powstańczych walk, które rozegrały się w naszym rodzinnym mieście w sierpniu i wrześniu 1944 roku.
Poznaliśmy niezłomną wolę walki, bohaterstwo, odwagę, często brawurę tych młodych ludzi, staraliśmy się zrozumieć, dlaczego podjęli tak nierówną walkę. Cofnęliśmy czas do początku okupacji i pojęliśmy, dlaczego to powstanie musiało wybuchnąć. Zrozumieliśmy słowa wypowiedziane wiele lata temu przez Jana Jeziorańskiego
„Powstanie Warszawskie z politycznego punktu widzenia nie miało sensu, z militarnego punktu widzenia było skazane na porażkę, z psychologicznego było koniecznością”.
Wędrując po muzeum, dotknęliśmy drzwi za którymi zapadła ostateczna decyzja o wybuchu powstania, przeszliśmy ciemnym, niskim i dusznym kanałem, pochyliliśmy się nad mapą, która w sposób interaktywny pokazała nam jak umierało nasze miasto. Stanęliśmy pod skrzydłami Liberatora i na własne oczy zobaczyliśmy jaki był ogromny i jak bardzo mógł pomóc, gdyby mu pozwolono.
Na sam koniec podjęliśmy próbę odszukania w naszych twarzach rysów twarzy uczestników Powstania Warszawskiego. Niesamowite kilka chwil oczekiwania w ciszy, aby nasza twarz przeobraziła się w twarz powstańca. Niektórzy z nas mieli szczęście, twarz która się pojawiła miała imię, nazwisko a nawet pseudonim, niektóre pozostały bezimienne, zupełnie jak podczas powstania.
Cztery godziny minęły nam jak 4 minuty i pozostało oczekiwanie...na kolejny spacer z historią.

p mis25 listopada uczniowie klas 0 - 3 obchodzili Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia
A tymczasem wczoraj w świetlicy…
Popołudnie rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmiku opowiadającego o historii pluszowych misiów. Następnie posłuchaliśmy fragmentu książki „Pamiętnik Czarnego Noska”. Potem dzieci wzięły udział w misiowych wyścigach rzędów oraz tańcach. Nie zabrakło czasu na misiowy odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.

6b t lalka25 listopada klasa 6b obejrzała w Teatrze Lalka spektakl "Odyseja". Podobały nam się efekty związane ze światłem, pomysłowa dekoracja i gra aktorów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie przygody Odysa znalazły odzwierciedlenie w przedstawieniu, ale byliśmy zadowoleni, że mogliśmy go zobaczyć. W drodze powrotnej porozmawialiśmy także o Januszu Korczaku, przy którego pomniku się zatrzymaliśmy.

 

badmintonKinga Grzechocińska i Michalina Łastowska zajęły 2 miejsce

 

 

 

 

serafinki konkursDnia 19 listopada o godz. 18.00 w Domu Kultury "Arsus" odbył Koncert Galowy Konkursu Piosenki "Muzyczna Jesień". Zespół Serafinki został zaproszony do uświetnienia tej imprezy swoim występem. Tego dnia zostały także wręczone nagrody. Wystąpili młodzi artyści (soliści, zespoły muzyczne).
Piękne wystąpienia, wartościowe teksty

 

k piosenki

Szkolny Konkurs Polskiej Piosenki

"Piosenki z tamtych lat"

 

Regulamin konkursu

 

 

 

1 mazowsze17 listopada klasa 1a i 1b były w Otrębusach w siedzibie zespołu Mazowsze na przedstawieniu "Piękna nasza Polska cała".
Śledziliśmy wędrówkę głównych bohaterów Agnieszki i Tomka po różnych regionach Polski, poznając ich tańce, zwyczje, stroje. Piękna kolorowa, taneczna podróż przez naszą Ojczyznę.

 

 

 

norwid10 listopada br. w naszej szkole odbyły się apele przygotowane przez uczniów dla upamiętnienia Odzyskania Niepodległości przez Polskę 11 listopada 1918 roku.
Przedstawienia zostały przygotowane zarówno przez uczniów młodszych, jak i starszych.
Klasy 5 - 8 oglądały program artystyczny przygotowany przez reprezentantów klasy 7a i 8a pod kierunkiem p. Martyny Kaczmarskiej. Świętowanie i upamiętnianie odzyskania niepodległości, stało się pretekstem do zaprezentowania bardzo trudnej, intelektualnej poezji jednego z naszych wieszczów narodowych - Cypriana Kamila Norwida.
Wybór poezji tego artysty totalnego był spowodowany tym, iż Norwid całe swoje życie i działalność artystyczną podporządkował sprawom narodowym - Ojczyźnie, która była dla niego najwyższą wartością. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej zdecydował, iż Norwid będzie jednym z literackich patronów roku 2021. W bieżącym roku obchodzimy bowiem 200 - lecie urodzin poety.
Oprócz fragmentów poezji, poematów i traktatów, uczniowie przybliżyli najważniejsze daty z życia Norwida, a także dokonali pogłębionej analizy jego dzieł ujmując jednocześnie sprawy kluczowe dla Polski.
Mamy nadzieję, iż po zaprezentowanej inscenizacji, każdy spośród grona naszych uczniów będzie już pamiętał słowa wieszcza mówiące, że: "Ojczyzna to wielki, zbiorowy obowiązek".
Apel uświetnili swymi muzycznymi występami Julia Piśko, która zaśpiewała "Białe róże" oraz nasz absolwent - Mateusz Brzozowski grający dla nas patriotyczne pieśni. Młodzież wsparła także p. Barbara Jurczyk, która nadała ton pieśniom i sprawiła, że także osoby obecne na widowni zostały włączone w apel poprzez wspólny śpiew.
Punktualnie o 11:11 cała społeczność szkolna odśpiewała hymn narodowy, rozpoczynając tym samym radosne świętowanie długiego weekendu poświęconego Niepodległej.

7b warszawaCzym dla Warszawy zasłużył się Zygmunt III Waza? Które wydarzenia najsilniej wpłynęły na dzieje i tożsamość miasta? Dlaczego warto odwiedzić Łazienki? 7B w czytelnej i skondensowanej formie poznała wiele faktów z dziejów Warszawy, jej współczesną topografię i najciekawsze miejsca. Ale wtorkowe zajęcia w Muzeum Warszawy to jedynie wstęp do codziennego zwiedzania i odkrywania wzniosłej, pięknej i niezwykłej historii naszej stolicy. Bądźmy dumni z naszej Warszawy, niech będzie o tym głośno!!!

Początek strony