Serdecznie zapraszamy uczniów klas VI - VIII do wzięcia udziału w Szkolnym Konkursie Programowania w języku Scratch.
Tematem konkursu jest przygotowanie dowolnej gry, której motywem przewodnim jest jabłko
Cele konkursu:
- popularyzowanie wśród uczniów umiejętności programistycznych,
- rozwijanie własnych zdolności i zainteresowań,
- rozwijanie pracowitości, staranności i wytrwałości wśród uczniów,
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,
- dostarczenie uczniom satysfakcji z sukcesu, promowanie osiągnięć,
- poszerzanie i utrwalanie wiedzy informatycznej.
Zasady i tematyka konkursu:
- Podczas oceny prac konkursowych jury będzie zwracało uwagę na następujące elementy:
- Praca powinna rozpoczynać się od kliknięcia flagi, posiadać instrukcję gry (wyświetlaną czasowo lub dostępną np. pod przyciskiem „Instrukcja”).
- Prace uczniowie przygotowują samodzielnie w programie Scratch.
- Tematem konkursu jest gra komputerowa zawierająca jabłka.
- Prace konkursowe będą oceniane:
- zgodne z zasadami uruchomienie gry,
- wstęp do gry,
- obecność i czytelność instrukcji,
- pomysłowość i oryginalność,
- umiejętności programistyczne (m.in: użyte bloki, różnorodność wykorzystanych bloków, zastosowane rozwiązania, ład, zakończenia skryptów, usunięcie niewykorzystanych lub rozłączonych bloków),
- Praca zgłoszona na konkurs musi być wykonana samodzielnie.
- Prace na konkurs należy przekazać do dnia 31 października 2020 r. na adres e-mail nauczycielowi uczącemu informatyki (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)