Tak więc w okresie od 15.01 do 15.02.2011 r. omawiamy temat szacunek:
- Szanuję siebie.
Szacunek do siebie wyraża się w: dbaniu o higienę osobistą, właściwym odżywaniu się, czytaniu dobrej literatury, właściwym korzystaniu z mediów. Ponadto szacunek do siebie wyrażamy w nabywaniu świadomości swoich mocnych i słabych stron oraz obronie siebie, gdy jestem obrażany.
Propozycja zadania dla rodziców na ten tydzień jest następująca: dopilnuję, aby moje dziecko odżywiało się zdrowo. - Szanuję rodziców i nauczycieli.
Oznacza to, że oczekujemy od ucznia uważnego słuchania rodziców i nauczycieli, mówienia im prawdy o sobie, doceniania trudu i pracy rodziców, wyrażania wdzięczności, witania się z nauczycielami, zwracania się do nauczycieli w sposób kulturalny i opanowany, wykonywania obowiązków zleconych przez nauczyciela.
Proponowane zadanie dla rodziców: nie pozwolę, by dziecko podnosiło na mnie głos. - Szanuję koleżanki i kolegów.
Bardzo łatwo wyszukujemy w innych ludziach ich słabe strony, negatywne cechy. Trudność sprawia nam dostrzeganie dobrych stron. Dlatego chcemy nauczyć uczniów dostrzegania w każdym coś wartościowego, pozwalania innym mieć własne zdanie, używania w rozmowie właściwego języka i szanowania granic.
Zadanie dla rodziców: porozmawiam z dzieckiem o koleżankach i kolegach akcentując ich dobre strony, zalety, umiejętności bez wzbudzania zazdrości czy poczucia niższości. - Szanuję otaczający mnie świat.
Oznacza to, że chcemy, aby uczniowie utrzymywali porządek w miejscu, w którym przebywają, dbali o przyrodę korzystając z niej, szukali autorytetów wśród wartościowych ludzi, dbali o wyposażenie szkoły, szanowali tradycje narodowe.
Zadanie dla rodziców: dopilnuję, by moje dziecko posprzątało swój pokój.
Alicja Dzwonkowska